måndag 7 mars 2011

KÄRLEK PÅ CHILENSKA



I helgen var jag i Santiago och ett av uppdragen var att ta bröllopsbilder på Bárbara och Lautaro. Vi hade aldrig träffats innan, men Bárbara är en nära vän till Constanza som jag bor ihop med. På hennes facebooksida hade de sett en länk till min blogg. De gillade bilderna och frågade mig om jag vill bli deras bröllopsfotograf.
Vi träffades en timme innan den borgerliga vigseln och improviserade oss fram. Gick runt i området Bella Vista, där de bodde innan de flyttade till ökenstaden Antofagasta, och tog en tur till deras favoritpark. Jag fick också med lite starka färger och väggmålningar bland tagningarna. Bárbara och Lautaro var världens gulligaste par. Hur trevliga och avslappnade som helst, även om de var rejält nervösa för akten som väntade och det stora beslutet som skulle förverkligas.
Färgen som valts till brudbukett och till brudtärnornas klänningar var gul. Anledningen var att det var med en bukett gula tulpaner som Lautaro till slut fick Bárbara på fall. Till vigseln valde de att komma cyklande på en tandemcykel. De gillar båda att cykla och ville överraska genom att anlända på ett otraditionellt sätt.























För att liva upp stämningen på festen delades det ut skojsiga glasögon i olika färger.


Så här kan det bli när man lånar ut kameran. Härlig polaroidkänsla tycker jag.


Några gäster på bröllopsfesten.


I Santiago bodde vi hos Constanzas kusin Carolina, som är till höger på bilden. De är två väldigt starka tjejer som vet vad de vill och gör saker på sitt sätt. Inspirerande.

3 kommentarer:

  1. Bilderna med alla tjejerna och bilden på cykeln fastnade jag mest för! Men alla är superfina såklart, härlig känsla. Kärlek!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint! Jag älskar cyklar!

    SvaraRadera