måndag 14 mars 2011

STÄNGER EN DÖRR OCH ÖPPNAR EN ANNAN


HEJDÅ färgexplosion, gatukonst, gathundar, billig öl, sol, pebre, empanadas, reggaeton, cumbia, sambos, anti-Jantelag, kindpussar, loppor, frysa inomhus, pisco sour, home delivery-sushi, mina Valpovänner, spontanitet, mote con huesillos, klorvatten, åka utomhushiss

HEJ familj, vänner, schnauzern, pålitlighet, trygghet, fikor, shopping, snyggare killar, creme fraiche, Marabou, lägenheten, riktigt kaffe, quorn, tzayspett, långa människor, påslakan, semlor, mina egna spelregler




Er kommer jag sakna mest.



Häng på uteservering vid Salinas-stranden i Viña del Mar. Såklart blev det inte bara vatten utan frosseri i glass och cheesecake.

Fina rosa danssalen där jag tog hiphopklasser på måndagarna.





I hamnen med min vän Esteban.

Valpo är full av trasselsudd av elledningar.

Mur med kapsylkonst.





Till och med reservdäcket pyntas.

Jag och Cony innan sista utekvällen tillsammans i lördags.

En hel dag hade vi strömavbrott och man inser hur totalt handikappad man blir.

Grillmys hos Lisa och Rodrigo.

En chilensk favoritdryck, mote con huesillos. Inlagda persikor i juice med matvete i. Låter lite konstigt men grymt mellanmål!




En tur på fina kyrkogården i Playa Ancha.

Kyrkogården i Playa Ancha där det finns sådana här gravboxar.



Sista kvällen på baren Pajarito.

På väg till en av de få klubbar som är öppen på tisdagar. Dansade reggaeton och bachata.


Tack för den här tiden Valpo. Du kommer alltid finnas i mitt hjärta men nu är det dags för något annat.

1 kommentar:

  1. Grymt bra läsning och fantastiska bilder som vanligt! Tråkigt att inte få ha det här som ett fönster ut mot stora världen längre, men det kanske blir gatukonst från Götet istället?
    Iaf, hoppas resan hem går bra!
    //Marcus

    SvaraRadera