tisdag 21 december 2010

NIGHT SHOTS IN PC




Inte för att vi drack Corona (utan panamansk Balboa) men jag har ju en hangup på flamingos...

Frida från Göteborg som volontärjobbar i Panama City

Fridas kompis vid bron till Cinta Costera

Fest ombord på en hyrd partybuss, ett panamanskt fenomen

Igår kväll följde jag med Graciela till hennes pojkväns föräldrars familjejulfest. Uppklätt, överklass, översminkat, Moetchampagne, snittar, tjänstefolk, inhyrda musiker, diamanter, tillslätade pannor.

Graciela fick äntligen träffa sin dotter Emma, som vanligtvis bor med sin mormor och morfar i Venezuela. Men nu är de alla här på besök i några veckor.

3 kommentarer:

  1. Vill se mer bilder från den tillslätade festen! Gud så spännande, vad märkligt att överklassmänniskor ser likadana ut i hela världen, oavsett kultur. Älskar sista bilden, nästan otäck. Väcker känslor. Och vad är grejen med Emma som inte bor med sin dotter?

    SvaraRadera
  2. Jag tog tyvärr inte så många fler bilder. Ah väldigt märklig känsla att vara där, kändes mer som att jag studerade dom som en socialantropolog än att jag var deltagare haha. Fast obs, kvinnan på sista bilden, var den trevligaste på hela festen, trots det stela utseendet. Tanken är att Emma ska komma och bo hos Graciela så fort hon har etablerat sig lite mer. Graciela flyttade hit för ca två år sedan och kämpar för att skapa sitt nya liv här. Men förhoppningsvis kan Emma komma hit och börja skolan efter sommaren.

    SvaraRadera
  3. haha, sista bilden är speciell.

    SvaraRadera