torsdag 18 november 2010

MOVING ON


Nu har jag varit här i en vecka, men det känns som jag varit ifrån Sverige hur länge som helst. Det har varit en väldigt speciell upplevelse att vara tillbaka i den här stan som jag har en stark hatkärlek till. Jag är glad över att jag kom hit, men det ska ändå bli skönt att resa vidare. Om några timmar drar jag till Colombia. Ett land som jag länge velat besöka och hört så mycket bra om. Första målet är nationalparken Tayrona som ligger vid karibiska kusten. Där ska jag tillbringa några dagar med tält och trangiakök på paradisstränder omgivna av regnskog och världens högsta kustbergskedja. Jag kommer nog vara offline en vecka eller så nu, men sen hörs vi igen.
/Linn


Min vän Adriana som älskar Kent och Röyksopp och som drömmer om att bo på Island. Hon är nyutexaminerad advokat men har svårt att hitta jobb. Det är nästan omöjligt om man inte är Chavez-anhängare. Därför funderar hon på att skriva in sig i hans parti, trots att hon som de flesta jag känner avskyr honom.

Älskar den här byggnaden med de rosa rutorna!

Kärnan för Maracaibos undergroundrörelse; svartklubben Paradiso. Ett helt fantastiskt ställe med till exempel sådana här coola runda ingångar.

Igår kväll var vi där på fest och flera lokala hiphop- och reggaeband band spelade.

Grymma MC Klau. Om ni vill höra bra venezolansk reggae, kolla in den här snubbens myspace: http://www.myspace.com/valentinothompson

1 kommentar:

  1. Jättevacker bild på kvinnan som sjunger. Älskar att du fotar mycket arkitektur! Och vad orättvist att hon inte får jobba som advokat utan att gå med i chavez parti... Galet!

    SvaraRadera