tisdag 30 november 2010

CHAO COLOMBIA!


Från Cartagena tog jag en båttur till Playa Blanca på Isla Baru som låg ungefär en timme bort.

Försäljarna på ön var hur många som helst. De här kvinnorna säljer massage till turisterna.

Gatukonst i Getsemani, Cartagena.

Bröllop mitt i gamla stan. Observera att brudgummen inte gifte sig i den här hatten... Den tillhör en mexikansk musiker som spelade utanför.

Via sajten CouchSurfing hängde jag med de här snubbarna och deras flickvänner och fick lära känna delar av Cartagena som jag annars inte hade kommit till.

På ett födelsedagsfirande i utkanten av stan.

Laura under kvällen när de visade mig de bästa uteställena i stan.

Cumbia-dansare på Plaza de los Coches

Mapalé, en dans som kommer från den karibiska delen av Colombia

Mapalé, en dans som kommer från den karibiska delen av Colombia



Vid marknaden Bazurto

Vid marknaden Bazurto

Hejdå Colombia! Idag åker jag härifrån men jag är sugen på att komma tillbaka nån gång. Finns så mycket kvar att se. Om några timmar går jag på en segelbåt till Panama tillsammans med fem till plus en fransk kapten. Vi ska vara ute i sex dagar och stanna till några dagar vid paradisöarna San Blas ovanför Panamas norra kust. Nästa gång får ni veta mer om detta äventyr!
/Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar